"Vraag zonder antwoord" (1 punt aftrek en vraag niet meer te vinden) wat is dat ?

  • Ozewiezewozewiezewallakristall

    Ik krijg in mijn puntenlijst pluts een regel welke lijkt te verwijzen naar een vraag die ik zelf gesteld heb.

    De tekst is “Vraag zonder antwoord / -1 punt” De link naar de vraag levert een 404-pagina-niet-gevonden op.

    https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/wetgeving/vraag/653236/zomaar-post-bewust-verkeerd-adres/

    De melding “Vraag zonder antwoord” suggereert dat deze niet tijdig beantwoord is.

    Worden dergelijke vragen tegenwoordig (automatisch ?) verwijderd ?

    Na hoelang dan ?

  • SimonV

    Volgens mij een week.

    Dat zou ervoor pleiten dat iemand die een goed antwoord als reactie geeft, het antwoord ook als antwoord plaatst.

    Ik kwam deze reactie van Crane2 nog tegen:

    Het zou onder belaging (stalking) kunnen vallen. Het stelselmatig lastigvallen moet dan volgens de wet geschieden met het oogmerk een ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen. Dit wordt echter in de rechtspraak (en de wetsgeschiedenis) nogal genuanceerd. Uit de rechtspraak: Strafrechtelijk voldoende is, dat in het algemeen de inbreuk geschikt en geëigend zou zijn om een bepaalde opstelling (een van de oogmerken) teweeg te brengen.

  • JoanDArc

    @Ozewiezewozewiezewallakristall

    Het gaat dus om deze vraag: Mag ik zomaar post bewust naar een verkeerd adres sturen Dus wanneer ik wéét dat persoon X niet meer op adres Y woont, maar ik tóch post voor persoon X naar dat adres stuur ?

    - En wanneer ik weet dat de nieuwe bewoner niet van die post gediend is ?

    - En mag ik dan ook de deurwaarder dat adres doorgeven ? (in geval van onbetaalde rekeningen door X, die daar dus niet meer woont.)

    Dit n.a.v. de vraag https://www.startpagina.nl/v/maatschappij/vraag/653175/constant-brieven-bedrijf-gericht-vorige/?tab=reactie#2067514

    (Dan nog terzijde: dat het om onbetaalde rekeningen gaat, weet de ontvanger officieel niet, want hij mag de post niet openen. - JoanDArc)

    Er waren zes reacties maar geen antwoord.

    Van Antoni:

    Zou je denken dat er een straf op staat? Dat je hiervoor kan worden veroordeeld door een rechter? Als een en ander gaat lijken op stalken, pas dan zal het strafbaar worden.

    Van MarBet:

    Als je ik lees als organisaties is het niet zo’n rare vraag lijkt mij. Er staan in elk geval raardere vragen op goeievraag dan deze…

    Van jou Ozewiezewozewie…

    @Antoni Dat is wel de richting waarin ik loop te denken ja. Je valt andere mensen ongevraagd en onnodig lastig. Wanneer je dat bewust doet, dan moet dat toch niet zomaar kunnen

    Van TurfGraver:

    Ongevraagd en onnodig lastig vallen gebeurt wel meer.

    Wanneer is het stalking?  http://www.wetrecht.nl/stalking/

    Van Cr2. Het zou onder belaging (stalking) kunnen vallen. Het stelselmatig lastigvallen moet dan volgens de wet geschieden met het oogmerk een ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen. Dit wordt echter in de rechtspraak (en de wetsgeschiedenis) nogal genuanceerd. Uit de rechtspraak: Strafrechtelijk voldoende is, dat in het algemeen de inbreuk geschikt en geëigend zou zijn om een bepaalde opstelling (een van de oogmerken) teweeg te brengen.

    En van ManzktVrouw:

    Als je maar genoeg postzegels plakt kan je niks gebeuren. rare vraag

    Einde reacties.

    Eerlijk gezegd van de reactie die SimonV nog bewaard heeft:  (Het zou onder belaging (stalking) kunnen vallen enz enz enz) wordt ook niemand ene steek wijzer. Dus als antwoord ook niet geëigend.

    Bij het stellen van een vraag krijg je één punt, als er geen antwoord gegeven wordt op de vraag, wordt de vraag (Waarschijnlijk automatisch) verwijderd en verlies je die ene punt weer. Ik meen na twee weken, maar zeker weten doe ik dat niet.

    Post was bewerkt op 13-09-2018 19:19 door JoanDArc

    Trek geen conclusies aan de hand van te weinig gegevens
  • JoanDArc

    Even iemand laten zoeken en dit is gevonden als mij vraag die niet beantwoord is en daarna is verwjderd. Jammer, want de reacties zijn ook verdwenen, maar die zijn wel terug te vinden door mijn zoekende ICT'er

    Vraag gesteld:   

    “Mijn inbouw magnetron doet helemaal niets…”   06 augustus 2018 20:37   +1

    Vraag zonder antwoord:

    “Mijn inbouw magnetron doet helemaal niets…”   14 augustus 2018   00:00  -1

    Trek geen conclusies aan de hand van te weinig gegevens
  • LeonardN

    Het is de reden dat ik weleens reacties die het antwoord geven naar een antwoord ombouw. Dan blijft de vraag en de reactie (en dus het antwoord) leesbaar voor een ieder.

    .
  • JoanDArc

    Dat lijkt mij ook een prima reden, toen ik een bericht kreeg (dat dus weer wel) dat mijn vraag over de ontplofte magnetron was verdwenen mét de reacties dacht ik: wel alle bommen en granaten, nu ontplof ik ook. Maar er waren op dat moment ergere zaken, dat relativeert het wereldbeeld wel weer.

    Trek geen conclusies aan de hand van te weinig gegevens
  • JoanDArc

    Even terug naar de verdwenen vraag van Ozewiezewozewiezewallakristall (en een reactie daarop, waarop ik dus selectief (sic) niet gereageerd heb)) met als onderwerp:

    mag je bewust iemand verblijden met post die voor iemand anders bestemd is en waarvan je weet dat de adressant niet op dat adres woont?

    De tekst die door Cr in een reactie wordt geponeerd komt uit een Arrest van de Hoge Raad, een cassatiezaak, namens verzoeker voorgesteld door Mr. G. Spong, d.d. 2004, van een geheel andere orde en volkomen uit haar verband gerukt.

    Het ging om een maandenlange observering, belaging en achtervolging, dag en nacht. De belager heeft ingebroken in belaagde's persoonlijke levenssfeer. Het was stelselmatig iemand dwingen iets te doen, te dulden en vrees aan te jagen. Namelijk: de belaagde dwingen contact met hem te maken. Zij moest de inbreuk, de begrenzing op haar bewegingsvrijheid en zijn aanwezigheid dulden.

    ‘s Nachts was zij panisch als hij weer voor het huis onder de lantarenpaal stond. Zij durfde nachtenlang niet te gaan slapen.

    Door Cr wordt voor het gemak nog iets wezenlijks weggelaten, de tekst is namelijk: 

    Met het 'oogmerk een ander te dwingen iets te doen, niet te doen of te dulden dan wel vrees aan te jagen’.

    Het oogmerk van de dader is gericht op zo'n doen, niet-doen, dulden of het ontstaan van zo’n emotie  (bedoeld wordt vrees).

    Of het beoogde slachtoffer daardoor tot iets is bewogen, is strafrechtelijk niet relevant. Al maakt dat de bewijsvoering wel eenvoudiger. Strafrechtelijk voldoende is, dat in het algemeen de inbreuk geschikt en geëigend zou zijn om een bepaalde opstelling teweeg te brengen.

    Nu terug naar de vraag: mag je zomaar post bewust naar een verkeerd adres sturen?

    Voor het antwoord sluit ik mij aan bij de reactie van ManzktVrouw: Als je maar genoeg postzegels plakt kan je niks gebeuren.

    Het met de regelmaat van de klok post naar iemand sturen waarvan de ontvanger gelijk kan zien aan de naam van de adressant dat deze post niet voor hem bestemd is, is niet bepaald vreesaanjagend.

    De adressant verleiden om de post retour te zenden door het in de dichtstbijzijnde brievenbus te deponeren met een krasje door het adres kan ik ook niet beschouwen als begrenzing van bewegingsvrijheid, integendeel zelfs.

    Ergo, er is  geen sprake van belaging of van welk ander strafbaar feit dan ook.  – Het wetboek van strafrecht gebruikt het woord stalking nergens.

    Post was bewerkt op 13-09-2018 22:42 door JoanDArc

    Trek geen conclusies aan de hand van te weinig gegevens
  • SimonV

    Ik neem aan dat de vraag opnieuw gesteld en beantwoord mag worden?

  • JoanDArc

    Gelijk een aanvullende vraag: Hoe word je op de pagina van Goeie Vraag verlost van een belager (ik heb er twee, de derde is in aantocht)?

    Ik word dus bij het geven van antwoorden of reacties gedwongen iets te doen of te laten, waarbij beide acties negatief uitpakken.

    Reageer ik niet, dan blijft de grootst mogelijke nonsens staan, reageer ik wel dan komt er weer een heel sermoen.

    Het beperkt mij ook in mijn besluiten om iemand een antwoord te geven of op zijn vraag te reageren, als mij dat door de vragensteller gevraagd wordt.

    Een duidelijke vorm van belagen.

    Als ik deze vraag stel op GoeieVraag wordt deze vast en zeker verwijderd.

    Post was bewerkt op 20-09-2018 10:28 door JoanDArc

    Trek geen conclusies aan de hand van te weinig gegevens
  • SimonV

    Marleen had hier ook last van. Misschien eenmalig reageren met een reactie als “Als je een beter antwoord weet, lees ik dat graag” en het verder hierbij laten. Aan de min- en plusduimpjes is dan verder wel te zien wie er waarschijnljik gelijk heeft.