Banner blokkeren, met werking site!

  • LeonardN

    Heb het met AdGuard (Chrome en FF) voor elkaar.

    Ga naar deze site zorg dat AdGuard aan staat.

    Als je geen content ziet is dat prima

    Klik op AdGuard-extensie

    Klik op “Geblokkeerd (vergrootglas)”

    Zoek op : div

    Klik op de regel met ad-grid

    Klik “Deblokkeren”

    Klik “Een regel toevoegen”

    Ververs je browser F5

    En als het goed is, is de content terug ZONDER banner.

    .
  • LeonardN

    Alle andere tips of problemen zijn natuurlijk welkom. Probeer zelf AB en ABP zo gek te krijgen de banner te verbergen, maar dat lukt nog niet echt.

    .
  • SimonV

    Firefox

    Met ingeschakelde Ublock krijg ik het forum te zien. Soms met banner boven, maar bij lagere resolutie (bijv. 800x600) verdwijnt de banner.

    Chrome

    Als ik aan de whitelist van Ublock toevoeg:

    https://goeievraag.startpagina.nl/forum/*

    krijg ik het forum te zien. Ook met banner boven.

  • LeonardN

    Nou, maar even alles getest.

    Firefox

    Geen Blokker= Boven en links vervelende drukke banners 

    AB=6 blocked , nieuwe banner boven, enkel met statische merknamen

    ABP=5 blocked , nieuwe banner boven, enkel met statische merknamen

    uB=16 blocked , geen banner

    uBOri= 16 blocked , geen banner TOT (dit is zo vaag) tot x aantal keer refresh en dan is alles weg.

    AdGuard = 7 blocked, geen banner (maar dat is na de uitzondering zoals beschreven boven)

    Vreemdgenoeg zou ik dus op FF, uBlock (Origin) aanraden, die zonder gedoe de site laat zien zonder de nieuwe banner.

    NOPE sorry, vergeet dat laatste. Er is iets spectaculairs aan de hand. Of de blockers leren iets bij na verloop van tijd, of de banner is zelflerend, zo lijkt het. Een tijdje gaat het goed tot opeens niks meer getoond wordt en je dus iets moet gaan doen met je blocker.

    Op dit moment is enkel ublock (zonder Origin) perfect, maar dat kan dus nog veranderen.

    Post was bewerkt op 10-10-2018 17:44 door LeonardN

    .
  • LeonardN

    Ik ben nog aan het zoeken hoe je in uBlock een specifieke regel weg kan werken, maar wat sowieso werkt is de easylist uitschakelen (die bevat de ##ad-grid regel die roet in het eten gooit. Zonder easylist werkt uBlock prima tot zover.

    .
  • LeonardN

    uBlock Origin krijg ik werkend (zonder banner), wellicht met een trade-off

    -Klik op extensie/addon

    -Dashboard openen (4de tekentje, met schuifjes)

    -Filterlijsten

    -Easylist uitschakelen

    Dit kan ervoor zorgen dat een aantal elementen op andere sites weer aan gaan. Die kan je handmatig verwijderen, of wellicht kan je met en tweede blocker werken.

    .
  • SimonV

    Eigenlijk zijn we wat tegenstrijdig bezig. Aan de ene kant willen we dat er zoveel mogelijk budget beschikbaar komt om GoeieVraag te verbeteren, aan de andere kant remmen we de inkomsten voor Startpagina af door reclame-inkomsten te blokkeren.

  • SimonV

    Hoewel de inkomsten van een paar bezoekers aan dit forum geen zoden aan de dijk zetten…

    Ik heb Easylist.txt (zonder grid) op een eigen website gezet en de link aan Ublock toegevoegd. Dat werkt, al is het omslachtig en zul je zo nu en dan dit bestand moeten verversen.

  • LeonardN

    Hehe zoiets had ik ook al zitten bedenken.

    Ipv de tekst op een eigen website zetten zou je ook alle regels als je eigen regels toe kunnen voegen, echter heb je dan een berg regels van hier tot tokyo in je regel lijst. Jammer dat je de lijst niet met een regel kan tegenspreken, of de lijst handmatig kan aanpassen.

    =14px“Hoewel de inkomsten van een paar bezoekers aan dit forum geen zoden aan de dijk zetten…”

    Dat was ook mijn eerste idee. Aan de andere kant zou ik wel eens willen zien wat een dagje heen en weer klikken van drukke forumleden oplevert (of op zou kunnen leveren) vs “de rest”. 

    Gisteren haalde ik even alle adblockers weg, stond er direct een video in het midden van de GVpagina. Met bewegend beeld en geluid. Toen was ik direct weer genezen. :D 

    Er zijn wel sites die voor een klein bedrag aanbieden om de reclame weg te halen voor die groep gebruikers.

    .
  • LeonardN

    Ik denk overigens dat deze samenloop van omstandigheden veel mensen met een adblocker zal laten denken dat all fora op startpagina dood zijn of tijdelijk niet werken. Ik denk dat maar een klein deel zal begrijpen dat het aan hun adblocker ligt. Ik vraag me dus sterk af of dit de bedoeling is van het beheer van Sanoma/SP. Dit zal mensen in zijn geheel weren. Als je mensen per se ads wil laten zien zal je ze kenbaar moeten maken dat ze geen adblockers mogen gebruiken.

    .