Waarom wordt deze vraag NIET verwijderd ?

  • Ozewiezewozewiezewallakristall

    Een keer wat anders, maar dit keer verbaas ik me over het feit dat de moderatie een vraag wél laat staan ?

    Het gaat om de vraag: https://www.startpagina.nl/v/hobbys/vraag/655626/overijssel-gevochten-tijdens-tweede-wereldoorlog/?tab=reactie#2072170

    —–

    Waar is in Overijssel veel gevochten tijdens de Tweede Wereldoorlog

    ik wil graag spullen uit de wo2 vinden met mijn metaaldetector in overijsel-oost zoals munitie, hulzen misschien wel wapens alleen heb je een goede plek nodig

    —–

    Met de hoofdvraag is niets mis, maar in de toelichting blijkt dat de vragensteller duidelijk uit is op (voor hem) gevaarlijke zaken. Bovendien kunnen ook anderen hier ongezonde ideeën aan over houden. “Gevaar voor anderen” is bij GV zelfs als explicite reden op te geven bij het melden van een vraag.

    Toch wordt de  vraag niet verwijderd.

    Prima hoor !!! (met nadruk !)

    Die keuze van de moderatoren respecteer ik.

    Maar ik ben gewoon nieuwsgierig naar de gedachtengang achter deze beslissing. Heeft iemand enig idee ?

  • LeonardN

    Heb je de vraag wel gemeld? Moderatie zal niet elke vraag scannen. Daarnaast kan het soms even duren voor een vraag verwijderd wordt na melding (wellicht na een overlegmoment).

    .
  • Ozewiezewozewiezewallakristall

    Over communicatie met moderatie mag ik geen uitspraken doen. Maar je kunt vast je eigen conclusie wel trekken. :)

  • LeonardN

    Volgens mij leg je een bepaalde regel wel heel onjuist/overgeïnterpreteerd uit. ^^D 

    “Correspondentie tussen gebruikers/moderators/beheerders via e-mail, privéberichten of andere gesloten kanalen mag niet openbaar gemaakt worden zonder toestemming van beide partijen”

    Je mag dus in mijn ogen gewoon aangeven dat je met beheer/moderatie in gesprek bent. Dat je een vraag gemeld hebt via een geautomatiseerd formulier kan je amper onder “correspondentie” vatten.

    .
  • Ozewiezewozewiezewallakristall

    Ik schrijf al dat je vast wel je eigen conclusie kunt trekken.

    Daar moet je het even me doen.

    In meer verantwoording afleggen heb ik geen zin. :D

  • Itsme

    https://www.startpagina.nl/v/vakantie/vraag/646378/rijbewijs-halen-curacao/

    Het halen van een rijbewijs betekent dat iemand de bedoeling heeft om verkeersdeelnemer te worden. Jaarlijks zijn er ca 600 doden te betreuren in het verkeer.

    Is dan een vraag over het halen van een rijbewijs (ongeacht of dit op Curacao is of in Nederland) meteen te bestempelen als ‘dit levert gevaar op als anderen dat in praktijk brengen’?

    Strikt genomen: ja.

    Maar het is een algemeen aanvaard risico.

    Nu de vraag over het zoeken met metaaldetector naar oorlogsmateriaal. Is dat gevaarlijk? Zal er in de beantwoording iets worden genoemd waardoor anderen in gevaar komen als ze dat zullen gaan doen?

    Strikt genomen: ja.

    Maar… de moderator heeft de afweging gemaakt dat dit kennelijk een algemeen aanvaard risico is.

    Er zijn ongetwijfeld veel voorbeelden naar voren te brengen die net zo goed ‘op het randje’ zijn. Misschien wel, misschien niet gevaarlijk, en dan is de afweging dat de moderator, misschien wel afhankelijk van wat er die dag in zijn leven is gebeurd (heeft net een dodelijk ongeval gezien op de snelweg?), de ene keer een positief en de andere keer een negatief besluit neemt.