Wat vinden jullie van Quora (NL)? Gebruik je het al?

  • LeonardN

    Dankzij een reactie van SimonV op Quora aan het kijken. Best een leuke site. 

    https://nl.quora.com

    Hele andere feel en structuur dan GV/Vraaglink/Gutefrage in mijn ogen/

    .
  • SimonV

    Bij GV kun je anoniem blijven. Bij Quora moet je je echte naam opgeven en liefst ook nog je beroep, werkkring, etc.

    Quora requires users to register with the complete form of their real names rather than an Internet pseudonym (screen name); although verification of names is not required, false names can be reported by the community.

    https://www.quora.com/What-does-a-good-Quora-profile-description-look-like

    Daarnaast kom je veel meer discussie- of privé-vragen tegen dan echte kennisvragen. Je kunt niet filteren op nieuwe kennisvragen. Niets voor mij.

    Informatie bij je vraag zet je overigens voor de vraag.

    My guy says that, "I am his shit girl but I could be his it girl.” In reality, he is sincere and serious. And I really love him. How do I convince him that I am not the shit girl?

  • LeonardN

    Het anoniem zijn zie ik niet als een probleem. Ga maar eens aantonen dat ik geen Piet Jansen heet maar Jan Pietersen. 

    ==

    =14px“Je kunt niet filteren op nieuwe kennisvragen.”

    Ik heb idd ook veel problemen met het doorzoeken/filterem van vragen. Je kan niet vinden wat nieuw is. Je kan niet een structuur van categorieën doorzoeken. 

    Alles gaat via feeds die elkaar grotendeels overlappen, zoals “GPU” en “grafische kaarten” en “Nvidia”, en dan zelfs een HDMI-feed?!, waarvan ik maar een beperkt deel zie. ook al abonneer je je op alles. 

    Daarnaast is een vraag die als onderwerp Nvidia heeft, niet te vinden in de feed “grafische kaarten” of “GPU” (voor de duidelijkheid, Nvidia is een GPU-maker).

    ==

    =14px“Daarnaast kom je veel meer discussie- of privé-vragen tegen dan echte kennisvragen.”

    Klopt dat valt inderdaad gelijk op, maar dat zie ik persoonlijk niet als een probleem, maar eerder als een oplossing*(en**).

    Met daarnaast weer de opvallende afwezigheid van discussie op zich, terwijl er een reactiemogelijkheid is.

    *Het maakt mij niet uit wat voor type vragen er gevraagd worden, zolang je het maar goed kan doorzoeken, maar daar schort het aan op quora (in mijn ogen). 

    Dat heeft GV in veel opzichten beter voor elkaar. De laatste vraag als eerste, en een duidelijke categoriestructuur.

    **Een oplossing in dat het in mijn ogen meer mensen trekt en dus meer vragen genereert.

    Ook zullen de mensen die eerder komen voor meningsvragen dan een kennisvraag stellen, of beantwoorden.  

    ==

    =14px“Informatie bij je vraag zet je overigens voor de vraag.”

    Juist maar dan nog is de vraag summier (niet veel meer dan een zin/regel), en je kan niet echt de vrager, vragen om meer informatie. 

    De vragen zijn altijd een soort geanonimiseerd. Soms is het dus totaal niet duidelijk wat nu de bedoeling is van een vraag.

    ==

    Wat mij opvalt is dat de vragen (bijna?!) allemaal wel in correct Nederlands gesteld zijn. 

    Nog een paar dingen die opvallen:

    -Je kan vragen melden op onjuistheid

    -Je kan een bewerking voorstellen (dus een antwoord van een ander aanpassen, en dan voorstellen).

    =====

    Technisch/uiterlijk een stuk meer solide dan GV, maar praktisch vind ik het niet je-van-het. 

    Geen hoofdpagina, waar de nieuwste vragen komen.

    Feeds-systeem is krom in mijn ogen.

    .
  • LeonardN

    Oh en wat echt een zegen is: Je kan gewoon je antwoord aanpassen. Heerlijk. Komma bijvoegen, kromme zin omvormen. Hele alinea er tussen gooien. Het kan allemaal.

    En technisch is het heel mooi dat links zichzelf ombuigen naar een mooie naam ipv een http://www.bladieblasd/hsjdashjkd/6546

    Post was bewerkt op 03-08-2019 19:42 door LeonardN

    .
  • Emma

    De Site Quora.nl dat vol zit met ultra totalitaire linkse SJW extremistjes, Engelse versie is veel beter, en dan die moderator “Céline Décamps”, die van bij VPRO komt (suprise suprise, links kent links, en huurt enkel links) is nog de ergste van allemaal, blijf met je problemen thuis eh, Ik heb geen interesse in je relatie status, en je artikeltjes over hoe eenzaam je wel bent, en dan op je 40st je positie als moderator gebruiken om aan een lief te komen, hoe zielig en laag. Waarom wordt die gewoon niet ontslagen, wat een amateurisme, het is echt lachwekend sorry, je kan veel better op reddit, daar is veel meer vrijheid en minder zaagpieten als die eenzame moderator. djees