Wat zijn de recente verbeteringen in updates van goeievraag ?

  • Ozewiezewozewiezewallakristall

    De enige manier waarop ik merk dat er af-en-toe nieuwe updates op GV uitgevoerd worden is omdat er weer iets nieuws is wat stuk is gegaan. Zo heb ik inmiddels meerdere browsers nodig om überhaupt vragen te kunnen beantwoorden en reakties te lezen. (Maar dit ligt misschien ook deels in de beveiligde omgeving waarin ik werk…)

    Maar al die nieuwe problemen dat is natuurlijk een vertekend beeld. Zaken die mis gaan vallen nu eenmaal meer op dan zaken die goed gaan. En die updates zullen een goede reden gehad hebben, neem ik aan. :-D

    Vandaar de vraag: welke verbeteringen vallen op ?

  • SimonV

    ‘Verbeteringen’ houden volgens mij momenteel meer het herstel van nieuwe bugs in, zoals geen bijdragen meer kunnen wijzigen en reacties niet kunnen openen. Problemen met het notificatiesysteem lijken nu dankzij een ander verzendkanaal van de berichten wel structureel opgelost.

    De moderators hebben ook last van allerlei bugs, begrijp ik inmiddels. Je zou verwachten dat deze met voorrang aangepakt worden omdat zij 24 uur per dag met het systeem (moeten) werken, maar ook daar lijkt weinig haast gemaakt te worden. Ze kunnen nog steeds geen geautomatiseerd bericht met de reden van de verwijdering van een bijdrage sturen e.d.

  • LeonardN

    Sinds het gedoe een paar weken geleden zie ik dat de pagina iets anders inlaadt met de addon die ik heb geïnstalleerd (Freestyler, welke CSS aanpast).

    Precies op het punt waar de reclame zit (hoofdpagina na de eerste 3 vragen).

    Ik gok dus dat de “verbeteringen” deels zitten in de commerciële kant van de pagina, en niet zozeer aan de gebruikerskant.

    Maar dat is dus speculatie aan mijn die op weinig gebaseerd is. 

    Hoe dan ook is een verandering op de site natuurlijk niet altijd een die op de gebruikers gericht is.

    .
  • SimonV

    Had ik ook al in een ander topic gedacht:

    SimonV

    Waarschijnlijk wordt er continu gewerkt om de site in commerciële zin te verbeteren, en ontstaan daardoor fouten.

  • LeonardN

    AH!

    Ik zie tot mijn stomme verbazing net dat “GEVOLGD” weer terug is, zoals dat ook op de oude site was.

    Het staat op je profielpagina, maar is niet zichtbaar voor anderen. Dus je kan enkel zelf zien welke vragen je volgt.

    Dus er wordt toch blijkbaar iets gedaan aan de gebruikerskant.

    .
  • SimonV

    Het blijkt dat GV voorzien wordt van nieuwe opties, terwijl de oude “extra's” nog niet eens werken…

    - Antwoordwaardering klopt niet. De meeste gebruikers hebben een waardering lager dan 3.

    - Percentage beste antwoorden: moet niet berekend worden op alle gegeven antwoorden, maar alleen bij antwoorden op vragen waarbij het beste antwoord gekozen wordt. Anders zegt dit percentage niets. Als bij 100 beantwoorde vragen één keer een goed antwoord gekozen wordt, toont GV bij de ontvanger een percentage van 1% in plaats van 100%. Het beste antwoord wordt momenteel overigens zelden gekozen omdat onduidelijk is hoe dit moet.

    - Week- en maandoverzicht is al een jaar lang nietszeggend. Op dit moment staan in het weekoverzicht maar twee gebruikers die echt actief zijn. De overige acht staan steeds vastgeprikt en hebben al minstens een jaar niets gedaan op GV. Bij het maandoverzicht hetzelfde probleem.

  • Amadea

    SimonV

    - Antwoordwaardering klopt niet. De meeste gebruikers hebben een waardering lager dan 3.

    En de deelnemers die daarbij in de Hall of Fame staan hebben nog nooit iets bijgedragen in de nieuwe versie van Goeie Vraag, waardoor hun antwoordwaardering op 8 komma zoveel is blijven staan. Allen die wél informatie hebben toegevoegd zijn gezakt naar 4 en lager.

    Eigenlijk is die hele antwoordwaardering waardeloos geworden, omdat het nu is gebaseerd op de enkele plusduim die wordt ingedrukt - terwijl dat er vroeger met gemak vijf of meer konden zijn…

  • Itsme

    Natuurlijk zijn er nog zaken niet goed of niet aangepast. Maar er wordt wel wat gedaan, laten we svp niet klagen over wat er niet goed is maar wees blij met wat er is verbeterd. Er wordt aan gewerkt, en zo af en toe komt een verbetering boven drijven  :-) Soms aan de gebruikerskant van de website, soms aan de moderatiekant. 

    Het is overigens niet alleen mogelijk een vraag te volgen, maar je hebt ook een overzicht van de vragen die je volgt. Dat vind je in je profiel, daar is rechts onder een button ‘gevolgd’ waaronder je gevolgde vragen staan.

  • SimonV

    ‘k Realiseer me dat ik me eigenlijk niet eens zozeer druk over de bugs maak, maar ik erger me wel aan het gebrek aan professionaliteit en perfectionisme dat Sanoma hierdoor uitstraalt:

    - informatiepagina: een rommeltje (inclusief spam)

    - ranglijstpagina: een rommeltje

    - statistiekpagina: een rommeltje

    Zo kun je je toch niet als visitekaartje aan adverteerders presenteren? Er is wel geld beschikbaar voor uitbreidingen, dus dat is niet het probleem…

  • SimonV

    Op zich draag ik Sanoma dus juist een warm hart toe: ik vind het nog steeds uitermate prettig dat ze destijds de stekker niet uit GV getrokken hebben. Het is zo jammer als sommige adverteerders zouden afhaken door deze slordigheden.