Banner blokkeren, met werking site!

  • SimonV

    Ik dacht de eerste dagen aan een storing. Tot ik merkte dat ik het forum met Opera wel kon zien.

  • SimonV

    Dus een melding je adblocker uit te zetten lijkt me wel handig.

  • LeonardN

    Ik heb dan ook vooral het idee dat dit niet zozeer met intentie gedaan is. Op GV bestaat sinds kort dezelfde banner, die niet de problemen als hier veroorzaakt. Heb meer het idee dat het wat vluchtig en slordig aanpaswerk is geweest. Op de foto zie je het niet zo goed maar de rand is een stippellijn. Het is ook geen echte reclamebanner, het vult zich random met een aantal merken, diensten en/of producten. Op GV vind ik hem onder ad-filler, wat ook de naam goed beschrijft. Hij komt alleen tevoorschijn als je andere banners blockt. Als je je blocker(s) volledig uitzet zie je hem dus nooit.

    Post was bewerkt op 11-10-2018 14:32 door LeonardN

    .
  • LeonardN

    Mail gestuurd naar Joey, die het alweer verder heeft gestuurd naar degenen die erover gaan.

    .
  • Turist

    De Startpagina Fora zijn weer bereikbaar voor mensen met een adBlocker. Heb voor nu een hotfix erin gezet, waardoor het voor adBlock gebruikers nu iets langzamer werkt, maar wel weer leesbaar is. De mooie oplossing komt later. 

    De reden dat het mis ging lag niet bij ons, maar in de lijst die de meeste adblockers gebruiken (Easylist, easylist_general_hide.txt). Deze heeft een update gehad en daarin staat nu dat elementen met de class ‘ad-grid’ geblokkeerd moeten worden. Helaas is dat op de Startpagina Fora nu juist toevallig het element waar de volledige inhoud van de site in zit. Dank LeonardN voor de tip dat het probleem in .ad-grid zat. Het heeft overigens geen verband met die text banners die LeonardN gespot had. 

    groet,

    de collega van Joey

  • LeonardN

    Bedankt (althans namens alle mensen die het probleem niet konden omzeilen). Bijzonder vlot geregeld!

    .
  • SimonV

    Bedankt voor de snelle ingreep! Ublock werkt echter nog niet met Easylist ingeschakeld.

  • LeonardN

    uBlock werkt idd niet

    uBlock Origins wel 

    (FF)

    .
  • SimonV

    Wat bizar. Vandaag maar eens overgestapt naar Ublock. Dus nu maar weer terug naar Ublock Origin. Die toont inderdaad weer content.